Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Skincare Routine 2020

 Dear Shoko's,

    Di post kali ini aku nak share lagi pasal skincare routine haha. Yah! I know, kebanyakannya yang singgah di belogg aku nih adalah untuk tau pasal penjagaan kulit muka. Di sebabkan hal itu, hari ni aku nak share pasal skincare lagilah. Huhu.. Jangan marah haa.. Kalau korang yang pembaca setia ataupun yang terbuka sebab cik Google syorkan link blog aku nih, korang mesti tau yang aku anti local-product since muka aku teruk selepas pakai krim timbang kilo yah.

    So, bagi aku pada masa itu aku memang pantang segala jenis produk kulit muka yang di produce oleh orang-orang Malaysia nih. Aku memang loyal customers Kiehls. Ramai jugak aku hasut orang-orang di sekeliling aku untuk try Kiehl's. Seiring berjalannya waktu, aku rasa yang produk  tu dah tak immune di muka aku. Haha Aku dah try banyak jenis brand macam The Body Shop, Hada Labo, Simple dan banyak lagi. Cleanser je aku memang stick with Kiehl's. Masa awal-awal PKP hari tu, aku bertukar ke Laneige. Buat pertama kali aku tukar pencuci muka aku ya haha. Impressive!

    Jenis aku ni, aku suka untuk mix mix kan setiap brand. Contoh, pencuci muka jenama nih, serum jenama ni, moisturiser jenama ni, sunscreen jenama ni. Haa macam tu lah. Kalau korang yang sepesen dengan aku, korang kena amik tau ingredients produk tu betul-betul untuk mengelakkan perkara yang kita tidak inginkan seperti breakout. Tapi kalau brand tu memang bagus, aku akan ambil satu set rangkaian brand tu lah kan. Tak perlu untuk buang-buang masa nak masuk kedai tu, masuk kedai ni bukan?

    Tapikan, semenjak negara kita di landa COVID-19, aku tersedar yang kenapa kita sendiri tak support negara kita dengan cara beli produk-produk keluaran negara kita sendiri. Ting!! Kebetulan, moisturiser aku habis, aku cari-cari dan buat kajian (cehh.. kajian) produk apa yang best dan apa yang paling penting bukan produk timbang kilo yah! Sebab pantang tetap pantang. Macam mana kita nak tau tu produk timbang kilo? Caranya adalah kalau dekat IG tu korang nampak iklan lepas tu selfie muka putih nak mampus dan kalau korang tengok kulit muka dorang macam telur rebus dan ada blushing-blushing bila kena panas matahari. PLEASE! Jauhi. Aku tak mau kulit macam tu ye.

    Tadaaaaaa

Loveliee

    Inilah dia, my first local product after a long time. Hihi. Loveliee nih di asaskan oleh Asyallie Ahmad. Tapi aku tak pilih dia sebab dia famous namati je. Mestilah sebab produk dia yang berkualiti. Kalau aku dah cakap berkualiti tu tolonglah percaya okay! Hehe. Loveliee nih, dia ada cleanser, serum, moisturiser, sunscreen dan juga supplement tambahan iaitu Hello Peach Please (HPP) yang berperisa buah peach ye dan sangat sedap dia masam masam manis gitu.

Ini hari pertama aku minum HPP

Muka aku time nih agak kusam ye

Hari pertama pakai sunscreen,

Dah nampak perubahan walaupun ada seketul jerawat haha


    Seminggu selepas itu dan di bantu cahaya matahari ye.

Nampak Korea sikit kulit tu haha

    Tu hasil selepas pakai moisturiser, sunscreen dan minum HPP ye. Alhamdulillah kulit makin okay walaupun ada naik jugak jerawat tu. Bila naik tu kita jangan risau sangat sebab kalau kita period tu hormon kita akan berubah. Oh ya! Jangan risau HPP tu kita boleh minum walaupun kita tengah datang bulan sebab dia tak hormon taw. Nanti aku akan cerita pasal setiap satu di lain post yah.

Dan beberapa hari yang lepas,



    Bila makeup pun dah nampak cantik. Garisan-garisan tu dah kurang lebih-lebih lagi di bawah mata tu. Sebab tu aku suka moisturiser dia taw. Dah lah cepat meresap, melembapkan pulak tu. Tak apalah nanti aku akan cerita lebih mendalam pasal moisturiser Loveliee nih, apa bahan dia dan sebagainya.

    Oh ya, kalau korang nak tau lebih lanjut pasal loveliee nih korang boleh contact Nadia terus di 017-8804598 atau pun jemput datang di kedai online Nadia kat instagram Loveliee.myskinjourney..
Oh ya, kalau korang jana pendapatan dengan Nadia, korang boleh join team Nadia dengan menjadi dropship atau pun agent ya. Jangan segan jangan malu kita boleh cute bersama dan ada income bersama. 


Much love,
NADIA



















Comments

Popular Posts