Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Makeup Ala The Secret Of Angel “Ju Kyung Lim”

Dear Shoko’s

   Assalamualaikum semuanya! Hai, kembali lagi bersama saya si gadis kecil anda yang kiut-miut ni. Saya dah besar taw! Yes, yes aku tahu memang aku dah lama tak update diari kehidupan aku ni. Tau tau tahun ni umur aku dah masuk 24 tahun pun. Daripada tahun sudah asyik mungkir janji nak selalu update. Sempena hari raya aidilfitri nih aku nak mohon ampun dan maaf sebab aku dah terabaikan korang. Kesian dekat belog aku ni sebab aku fokus kat dunia Youtube je! Tapi sampai sekarang view macam tu aje. Sedih tau tak huhu tapi aku tak akan mengalah. Aku akan pastikan aku berjaya jugak #roadto1000subsribers janji kita usaha pasti Allah akan kasi. So, apa khabar kalian semuanya? Mesti masing-masing dah bahagia.. Alhamdulillah.. (okay sekian intro daripada saya nanti lain hari aku update kesah hidup aku)

   Jom kita kembali ke tajuk asal entry kali ni hehe..Jauh naw terpesong ni haaaa.. Okay siapa yang dah baca webtoon cerita The Secret of Angel nih? Ya Allah sumpah tak tipu best gila wehhh.. Kalau korang sejenis yang tak layan webtoon tu cuba baca je. Mesti korang akan jatuh cinta sebab apa taw dia punya kualiti tu memang tahap gaban laa gempak dia. Aku suka aku suka! Cuba tengok ni 



Haaaaa tu laaa Ju Kyung Lim cantik bukan.. Tu baru heroin dia belum lagi hero dia. So, cerita dia mengenai seorang remaja perempuan yang tidak mempunyai keyakinan diri untuk berhadapan dengan orang ramai. Kiranya masa dia dekat sekolah rendah dia selalu kena buli sebab dia ni cam sakai sikit tapi sebenarnya dia ni comel je. So, bila dia nak masuk ke sekolah menengah dia belajar tentang mekap ni sungguh-sungguh. And then bammmm tu laa jadinya.. Cute gila wehhh.. Pakai contact lens makeup yang sederhana memang cute laa.. 

Aku tak nak cerita panjang lebar pasal webtoon ni sebab nanti mesti potong kalau bagitau banyak sangat. Korang kena baca sendiri barulah feel weh.. Korang akan rasa dup dap dup dap je jantung tu hahahaha.. Oleh hal yang demikian aku pun recreated lah makeup look macam si Ju Kyung walaupun tak berapa nak jadi tapi aku try jugak taw! Next time, aku nak buat lagi. Tadaaaaa 




Tu lah hasil tangan aku hehe.. Walaupun tak seberapa tapi aku bangga taw sebab dah lama aku tak makeup makeup kawaii ullzang nih huhu.. Oh ya btw, gambar tu aku pakai filter aplikasi Ulike so, kalau korang nak tengok hasil mekap yang ori bolehlah ke Youtube Channel aku, nanti aku bagi link sekali. Korang klik je. 

—> Klik lah Saya (haa tu link youtube channel aku)

Terima kasih korang sudi baca coretan kali. Jumpa korang di next entry.. Dadaaaaa

Much Love, 
NADIA


Comments

Popular Posts