Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Cerita Raya:Bahagian 1


Dear Shoko's,



 

Auchakkk haha.Sebelum terlambat aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI maaf zahir dan batin kepada awak-awak semua yang disayangi.haha buhh ayat..boleh blah..haha

By the way,apasal laa aku letak gambar bunga yang comel tahap gaban ni mula-mula kan.haha motif?Okay sebenarnya saja je.Bunga ni bunga baru jugak kakak aku beli sebelum raya hari tu.Kiranya masa bulan puasa laa.Haha biasalah adik-beradik bila bershopping kann..

Okay apa dia cerita raya pertama aku nih.Huhhh mula-mula mestilah masa balik kampung.Dua hari lagi sebelum raya kami sekeluarga bla dah belik kampung.Bhaha sebabnya mama black aku ada buat kenduri.Tak syok laa babe kalau tak merasa lauk kenduri yang perhhh menjilat jari wohhh..apa lauk dia?hahhhh udang masak kari,ikan masak tiga rasa,udang sambal,ehh banyak lagilah.yang paling penting perhhhhh...


       
haha mempersembahkan saya si gigi bertaring.aummmmmm hahaha awass..okay cuba teka pukul berapa kami tidur untuk buat persiapan hari raya keesokan harinya.Pukul 2.30 pagi okay.Cuba kau orang bayangkan cucu-cucu sekalian.Betapa pandanya aku ketika itu.hahaha

Tapi nasib baiklah kakak aku yang cantik lagi manis ni ada beli mask untuk bawah mata then pakai bedak tanaka.Hahaha hasilnya terhapuslah sisa-sisa hitam di bawah mata daku yang kadangkala kelihatan comel ini.bhahaha..gedik kan aku.Nantilah aku tunjuk..Bye nak study dah.Al-maklumlah dapat inspirasi dari sweetheart.bhahaha



Comments

Popular Posts