Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Fake Account

Dear Shoko's

Entri sebelum ini aku ada cerita pasal Aurawahite InnerShine Camu Camu.Amboi berlagaknya kan aku kononnya entri sebelum walhal semalam je.Masuk semalam dah dua hari aku minum.Dan dalam dua hari ni aku rasa badan aku rasa lain macam sikit.

Bukanlah rasa nak sakit.Tapi rasa badan makin segar dan ringan.Ringan? Macam mana tu? Eheh ntah laa aku pon tak tau macam mana nak bagi imagine.Kena minum sendiri barulah tau.Aku rasa diri kini semakin putih jugak.Haha okay yang ni tipu.Takkan laa dalam masa 48 jam dah jadi putih.

Stop cerita pasal cantik-cantik ! Okay yeah berkenaan fake account ni.Bukan account blog or twitter but facebook.Ya pasebookk tu bak kata Johan.Actually bukanlah orang tu buat fake account dengan menggunakan picture aku.

Memang tak laa kan.Aku bukannya orang famous yang lagi amous tu sampai ada orang yang baik hati nak signupkan account facebook.Tapi si faker ni babitkan aku pulak.Tak tahulah apa motif dia buat macam tu.Si dia cakap mungkin dengki.

Amboi nyah teruk sangat kau nak jatuhkan si dia.Kalau dengki ka apa ka sekalipun janganlah buat sampai macam tu sekali.Walaupun sebelum ni dia teruk janganlah kau ungkit balik masalah dia tu.Aku sangatlah tak suka orang macam ni.Kenapalah kau tercipta di dunia yang indah ini.



Aku adalah orang pertama dia add rasanyalah dan aku yang tak tahu apa ni confirm laa.Ya laa nama dan juga gambar dia adalah si dia ni.Jadi first person yang confirm pulak tu.Wahaha.Dia IM laa aku.Memang super duper sengal laa mamat tu! I hate you.

Aku pon mengadu laa dekat si dia.Si dia cakap mungkin orang tu dengki dekat dia dan jugak aku.Saja laa tu.Kitak jeles ya faker gilak ? Apa nak jeles-jeles ni.Rilekk sudah.Huhhhhh capek dehhh.Oh yah macam mana tadi dengan Encik 'Najip Ali' ? wahaha

Dia asyik pandang aku jah.Hahaha tak ada laa.Dia buat tak tahu je dekat aku.Merajuk laa tu pasal hari tu.Hahaha tata

Comments

Popular Posts