Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Catatan Rahsia Gadis shhhhhh


Dear Shoko's,

Happy Chinese New Year !! Andddddd also happy birthday to our cutie big boss Miss Hanny Nadia !! Yaaaaa this year tuan tanah kedaung ni dah mencecah tahun akhir teen.Maknanya aku ni dah besarlah kan? Kalau bercinta pun bukan cinta monyet,tak pun cinta arnab lagikan? Hahaha happy laa sangatkan Dhia,padahal dalam hati sapa yang tau kan? Sapa yang tau dalam hati kau menangis! Sapa yang tau hati kau meronta-ronta mau balik rumah makan ikan ampap puas-puas! Mau hug mama! Makan nasi kuning! Makan sup daging! Nengok Lee Dong Wook puas-puas! Tak yah buat tutorial! Okay abaikan semua perasaan tu! Ingat tak lama lagipun habis! fuhhh okay,

Alright entri kali ini aku nak perkenalkan salah satu segmen baru dalam blog aku,iaitu segmen "CATATAN RAHSIA GADIS shhhh".So,maknanya setiap entri-entri yang akan di tag catatan rahsia gadis ni,para jejaka dinasihatkan untuk tidak membaca.Bukan apa,takut meluat lak nantikan.Tambahan pula,mestilah kitaorang malu! Errrr hahaha.And kepada kaum cute yang membaca aku mohon sangat kalau meluat pun jangan nak kutuk ye.Bukan apa aku ni cepat terasa and nanges! Ehek! Gedikss.hahaha

Okay episode pertama adalahhhhhhh ceng cenn cengggggggg pasalllllll Mr CRUSH!! Eammmmm..apa itu crush? Tipulah kalau tak tau kann.haha okay aku tak bagi makna dia dekat hangpa semua naaaaaa masing-masing dah tau.Soalan pertama, korang ada crush? Mestilah adakan.Tipulah kalau tak ada! Aku rasakan,bila kita main crush-crush ni comel lak! Alaaaa macam drama-drama korea.Tak pun cerita thailad alaaaa yang Mario Maurer tu.Apa ke benda tajuknya tu ahhhh..Emmmmm hah A Little Thing Call love! Cepatttt nengok dekat youtube! haha..Mesti melting punyalah kalau korang nengok..hehehe



Aku pun ada crush yang betul-betul crush since form 2 rasanya.Aku kira tahap gaban jugaklah sampai family dia semua aku kenal.Befday hakak dia aku tau.Andddddd ada sorang akak dia agak sama sikit ngan kak Maghiaelena.And sangat gila-gila.Befday kitaorang tu pun dekat2 jak.Mr Crush aku tu,befday dia 15hb Feb and aku 16hb Feb.Agak-agak ada jodoh tak.hahaha.Dulu sukanya aku dekat dia,sampai save picture dia banyak-banyak.Uwarghhh bila aku ingat balik sangat memalukan! Sekarang ni,dijodohkan aku sama kolej dengan junior dia.hahahaha so,bertambah-tambah lah pasal dia aku tau.Okay,aku tau korang dah mula keliru.Yes! Cerita aku tak sama macam cerita korea yang follow crush dia ke mana-mana sahajakan.Memang sangat bertepuk sebelah tangan!

Aku kenal dia ni pun dekat facebook.Classmate aku time form 2 yang kenalkan.And aku just stalk dia gitu-gitu je laa.Tak add pun.Sebab aku malu.Sadiskan! Padahal bukannya dia tau pun aku sapa,aku crush dekat dia ka.hahaha very funny!Sampai sekarang aku still crush dekat kau! Kalaulah mamat ni terbaca entri ni habis wehhhh..hahaha nanti aku sambung cer lagi..tata

                      

Zaman sekolah Mr Crush...hukhuk bianae..

Comments

Popular Posts