Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

The Fugitive:Plan B

Dear Shoko's

Disaat orang tengah busy cerita pasal IZZUE ISLAM dah kahwin aku langsung tak tau,,tiba-tiba 'ek eh izzue dah kahwin?serious?',,hahaha see betapa ketinggalannya aku,,actually bukannya aku langsung tak tahu tapi aku saja tak nak ambil tahu,,sebab apa?aku ni jenis bila dah tak minat orang tu memang macam tu,,suka hati dia laa nak buat apa pun,,

Macam cerita Sebenarnya Saya Isteri Dia yang tengah hot dekat tv3 sekarang,,aku layan juga bukan sebab Tiz  ataupun Izzue tapi sebab cerita tu aku dah baca novel dia,,aku lebih suka Acad yang sebenarnya tu jadi pelakonnya,,siapa..siapa??mestilah Hairul dan isteri dia pulak Heliza Helmi,,tapi entah laa kenapa orang lain pulak,,kalau AIMAN HAKIM REDZA pun okay jugak,,hhihi tapi sepupu aku cakap not bad laa even first time cerita tu dia tak berapa suka jugak,,hehe yes why not kan,,layan je laa,,

                                                                        see kan sesuai jek

Ekeh apa yang aku melalut sampai ke cerita SSID nih,,tajuk entri THE FUGITIVE:PLAN B,,hahaha okay nampaknya yang nih aku memang ketinggalan zaman sangat-sangat,,aku baru nengok cerita nih,,hahaha dulu mama ada cakap 'ada Rain Bi ada berlakon dalam wayang baru" entah tahun berapa tu 2000 berapa lupa dah,,aku just"ohh mesti tak best tu ma",,hahaha agak-agak aku cakap macam tu tak??of course not laa,,gila! nak kena cubit di pipi ngan mama,,macam aku tak tahu yang mama tu peminat setia Rain Bi,,okay lagi laa kalau aku cakap-cakap pasal Rain,,kalau aku cakap pasal LEE MIN HO ?hahh better janganlah,,



Okay berbalik kepada cerita tadi,,aku baru nengok cerita nih di siaran KBSWORLD setiap pukul 3.20 petang,,hahaha sangat-sangat suka cerita nih,,Rain dalam cerita nih kaki perempuan jugak laa dan dia kelakar.tu pun aku tak nengok lagi episode 1,,tapi faham jugak,,haha




Memang best cerita ni,,ekeh sapa yang sebelah Rain tu,,handsome,,hahaha nak tahu sapa?next entry aku share dekat kau ye,,hihi,,apa-apa pun selamat pengantin baru buat Izzue Islam dan pasangan,,semoga jodoh berkekalan dan dapat baby cepat,,hihi

Comments

Popular Posts