Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Si Kacak Daniel Henney

Dear Shoko's

Terasa sedikit cuak menunggu nak connect to internet,,ish time-time ni jugaklah kak MAXIS yang cantik berwarna putih tu sengaja nak jadi ayu,,nasiblah sekarang dah okay,,kau buat lagi sekali siap nahh !!

Ada jugak masa akukan nak nengok the fugitive:plan b nih,,walhal kerja kursus sangatlah melambak-lambak,,actually tak laa banyak mana pun sebenarnya,,akaun ngan ict jah,,kalau aku dah buat awal-awal minggu lepas confirm minggu ni aku dah senang-lenang baring atas kusyen then baca novel Saranghaeyo Arumi ! yang entah kali berapa,,tak pun bolehlah aku layan Istanbul aku datang yang sangat comel cerita dia tu.Sama macam novel tu jugak !!

Ataupun lagi best sambung buat novel tu,,kan best,,akukan suka berimaginasi macam spongebob !! "IMAGINASI!" hahaha,,hummm itu K.A.L.A.U !! terkuburlah angan-anganku disebabkan kesalahan diri sendiri,,haha tak apa tak apa,,tak lama lagi aku dapat cuti panjang,,hihihi

Okay entri semalam aku teruja sangat cerita pasal the fugitive:plan b nihh,,dan hari ni aku nak sambung lagi,,tapi tak nak dah cerita pasal Rain Bi,,hari ni nak cerita pasal seorang lagi pelakon yang handsome dalam cerita tu ! hahhh sapa diaaaa nihhhhhh,,



Terkejut tak terkejut tak ?? hahaha handsomekan ?? mesti dah ada yang jatuh hati,,nasib baiklah aku ni setia,,don't worry my sayang Dong Wook,,tak ada seorang pun yang boleh lawan you,,hihi nak muntah?muntah laa,,tau laa dah mesti jealous kan,,haha

Okay-okay siapa dia ni??hah meh mek kenalkan,,kalau dah tau duduk diam tak pun pergi main jauh-jauh kay,,nama dia nih DANIEL HENNEY!!

Tu nama komersial dia jah,,mungkinlah,,nama sebenar dia ni DANIEL PHILIP HENNEY,,ek eh sama jah punkan,,haha merepeklah aku nih !! Dia ni American actor juga model,,dia lahir 28/11/1979,,mehh kira 2013 tolak 1979,,maknanya umur dia sekarang dah 34 tahun,,alamak dah tua laa !! hahaha dah boleh jadi appa orang tu,,dan dan tinggi dia 1.87m,,

Kalau tak silap aku Acik Lana macam ada guna dia dalam novel karya dia,,tapi aku pun tak berapa pasti laa jugak,,kalau nak tau lebih pasal mamat ni boleh laa search sendiri dekat google ye,,ataupun aku nih dah ketinggalan nak promote diaa,,haha whatever laa,,layan gambar dia jah laa,,












Sumber daripada GOOGLE !! hihi

Comments

Popular Posts