Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Maksud XOXO

Dear Shoko's

Aku sangatlah suka sebut XOXO:D PUBLISH,,,hahaha ni mesti sebab terpengaruh dengan LISA SURIHANI dalam cerita Istanbul tu,,even dah lama,,dah basi kot cerita tu aku tetap suka,,tak kisahlah apa pun,,haha buat pengetahuan kau aku dah nengok cerita tu 20 kali,,hahaha best tau,,

So bila orang tanya,,"Dian apa maksud xoxo tu??",,,hahaha aku pun tak tau nak jawab apa,,sebabnya aku memang langsung tak tau,,bila dah tau diri tu tak tau apa lagi tanya laa orang yang tau kan,,ishh apa laa kau nih Dian,,GOOGLE kan ada,,nak jugak ko tergedik-gedik tanya dekat orang,,huhhhh aku malas laa shoko's,,bila aku tanya orang aku lagi senang faham,,habis orang aku tanya tapi tak satu pun yang tau,,so....

Pada pukul 1 tengahari tadi,,aku ada kelas laa seperti biasa,,tiba-tiba aku teringat pasal benda tu,,so aku pun tanya laa,,"Sir what mean xoxo ?? "#muka yang serious!!,,"eamm you ask Suhaili."so aku apa lagi tanya laa,,"Su what mean xoxo?",,,"hah?xoxo?I also dont know laa Dian."whattt huhhh muka sedihhhh,,

Hehehe untunglah aku dapat Sir yang handsome lagi baik tu bagitau,,hahaha maybe dia kesian nengok aku,,hahaha,,ya laa sapalah tak sedih bila sesuatu yang dia nak tau sangat tapi tak dapat tahu,,ehhh apa aku merepek nih,,hehe maybe sir tak tahu macam mana nak terangkan,,so dia amek my book then draw,,hahaha its funny!!





hahahaha if kau faham,,faham laa,,if kau tak faham shoko's,,meh kak Dian terangkan,,hihi,,oraittt,,ehemmehemm,,okay firstly you see the first picture,,what did you have see??ada lips kan,,so see the anak panah,,okay nampak X right ??okay kalau tak faham jugak apa benda tu,,kiss laa wehhh,,hihihi,,okay focus!! see the second picture lak,,tu hugkan,,so tu laa maksudnya,,

But Dian not sure laa betul ke tak,,hEEee i just wanna share,,sorry laa Shoko's tak berapa jelas,,aku guna digital camera jea,,yang biasa tu,,syukur laa nokkk,,yang penting ada untuk snap-snap,,hehhee





Comments

Popular Posts