Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Surga Yang Tak Dirindukan 2



Dear Shoko's,


   Hai assalamualaikum semua. Huhu.. Sesiapa yang mengikuti belog nih mesti tau yang aku nih peminat setia namati kat si Mas Fedil AKA Fahri AKA Pras. Lagi-lagi citer Surga yang Tak Dirindukan tu. Now dah ada yang kedua. Baru sahaja ditayangkan 16hb hari tu. Tup tup jatuh pada tarikh lahir aku pulak tu! Whoaaaaaa.. Time dapat tahu tu aku dah nekad dah yang aku akan pastikan aku nengok jugak time tu. Tak kira laa apa jadi sekalipun! Fuhhh gigih gilakan! Hahahaha hati dah suka nak buat macam mana lagikan.

   So, masa hari khamis lalu tu kitaorang awal-awal lagi dah sesiap nak gi nengok wayang. Oh yah buat pelanggan Maybank, korang cuma akan bayar Rm10 sahaja untuk kesemua wayang kat TGV. Okay macam ni cerita dia, Maybank sekarang kira macam nak bagi ganjaranlah kat customer dorang nih. So, kalau pergi TGV cakap aje untuk yang Maybank tu. Secara automatik harga tiket yang kita perlu bayar cuma RM10 sahaja. Tapi ingat bayar secara debit aje taw! Okay, sekarang kita fokus kat sinopsis cerita pulak.

   SYTD2 nih, korang mesti tau ada penampilan istimewa Nora Danish kan. Hah kat dalam cerita nih, dia memegang watak sebagai setiausaha mbak Arini tu iaitu isteri Mas Pras. Kali nih, citer dia agak banyak jugak scene yang lawak okay. Korang jangan ingat sedih aje taw. Aku ringkaskan sebab tak nak bagitau semua sebab korang kena tengok sendiri baru best. Arini ni ada hal nak buat kat Budapest. Takdir Allah menemukan dia semula dengan Meirose. Akhbar pun dah besar. Dan yang paling sedih Arini nih ada kanser dan yang parahnya dah mencapai tahap pun. Korang dah boleh agakkan jalan cerita dia macam mana. So, sebelum dia mati dia tak nak Mas Pras menceraikan Meirose. Meirose time tu dah ada pacar baru iaitu dokter yang merawat Arini tu.Nadya pun anak Arini nih macam-macam dia buat sebab nak penuhkan permintaan bundanya. So, macam tu lah. Aku tak nak bagitau semua.Cukup aku bagitau ending dia sama macam ayat-ayat cinta.



  Psssttt: Selamat Menonton.Sila bawak tisu ye.





Comments

Popular Posts