Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Sangkaya


Dear Shoko's,

   Cerita sebenarnya dah basi, tapi pedulik apa kan. Aku nak jugak ngupdate. Alkisahnya ketika cuti seminggu masa deepa hari tu. Tau tak betapa kalutnya aku dari Shah Alam ke Kelana Jaya. Memanglah tak jauh mana pun kan tapi ya laa aku pegi sengsorang. Orang yang di harapkan pada awalnya ntah hilang ke mana. Aku time tu tak peduli dah. Janji aku gi rumah twin aku jugak. So, dengan tekad dan keberanian yang ada dalam diri ini, ku gagahkan jugak kaki ini melangkah pergi. Dengan adanya aplikasi myteksi kakak aku tu book kan teksi untuk aku dan alhamdulillah aku sampai betul-betul dekat bawah kondo dia.

   So, bila minah senget berdua ni dah bertemu, apa lagi kan. Nak kata merayau sepanjang masa tu menipulah! Kita orang jalan bukannya tiap hari pun! Ada masanya kita masak, ada masanya kita malas dan apa lagi blah laa cari tempat makan yang best-best. Yang pastinya aku cakap dekat dia no more mamak please. Boring laa. Tetiba pada suatu petang yang hening, terlintas di fikiran nak makan ais krim. Aku peminat tegar mcflurry oreo. So, tetiba lak petang tu teringin nak makan. Taaaaaaaaaaaapi melencong pulak ke Sangkaya. Alaa bukan jauh dari rumah dia pun, jalan kaki sampai. Sebab time tu ada promotion so kitaorang pun nak try laa.


sebelum pegi tu dah google siap-siap

   Sampai je tu terus pergi ke kaunter dan order. Nengok lah menu apa yang ada dan tanya sekali pasal promosi mereka ni. Kalau tak tanya bukannya dia bagitau pun. So, rajin-rajin kan lah diri anda untuk bertanya.

Kaunter dia

   My twin and me order yang mana tak ingat yang penting time tu harga dia Rm12 macam tu lah.. Tapi puas hati weh...

Hah yang ni.. cute kan.. sedapp

   Nampak tak ais dalam cone yang aku pegang tu hehe.. yang tu kalau pilih macam yang dekat dalam tempurung kelapa tu, tambah seringgit aje. Time tu lah. Tak tahu lah sekarang hehehe..



   Semestinya pergi ngan my twin...

Blogger jugak->Nurain How

  Selfie lah apa lagikan hehe

 

   Ni pulak dekorasi dekat Sangkaya ni,



   So, tunggu apa lagi kalau nak makan ais kelapa jemput datang ke Sangkaya nih,hehehe





















Comments

  1. suka background music blog awak. berkali-kali play. apa tajuk lagu ni?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts