Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

You're the answer for a girl like me


Dear Shoko's,

   Aku betul-betul keliru dengan perasaan aku sekarang nih. Betul eh orang cakap penulis novel cinta ni jiwa dia hmm macam mana nak describe eh hmm hmm  macam tu laa. Haha. Bila baca kisah cinta kak Namee rasa macam sebijiklah. Jarak umur yang sungguh jauh ibarat Farid Kamil ngan Diana Danielle. Amboi perumpamaan engkau! Actually tak adalah jauh sangatkan. Alaa 10 tahun je!

   Tetibaaaaaaa muncul someone yang lebih muda dari si dia. Yang selalu ada masa untuk aku, selalu mengalah untuk aku dan macam-macam lagilah. Agak-agak kisah aku ni lebih cliche dari ombak rindu? hahaha menyampah aku nok!

   Sorry laa kalau aku merapu je dalam blog ni. Biasalah anak dara kan kan kan. Hahahaha..
Jangan pisahkan aku dan dia tuhan tolonglah ku cinta dia biarkan kami tetap bersama di dalam suka dan duka.

  Biar cinta terhalang gunung dan samudera aku tetap memegang janjiku padamu biar jurang yang ada di depanku takkan goyah sumpahku kepada dirimu kita bagai kumbang dan bunga hatiku pasti hatimu jua namun mengapa ada saja yang benci tulus cinta kitaaaaaaa jangan pisahkan aku dan dia tuhan tolonglah ku cinta dia biarkan kami tetap bersama di dalam suka dan duka






pstt senyuman sepesen tak? hahaha



Comments

Popular Posts