Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Mengapa Aku Yang Tidak Setia


Dear Shoko's,

   Kesian Cik Shoko terabai. Bianae! Noona busy dengan marriage not dating. Tapi noona tak lupa kamo taw! hahaha ayat menyampah. Seminggu dua nih suka betul dengar lagu ingatkan dia nih. Tak tahu laa kenapa. Sejak bila aku minat kumpulan wings nih. Setahu aku, aku minat iklim ja since abah peminat tegar. Tapi aku paaaaaaaaling suka kalau abah nyanyi lagu isabella! Allah. Terus cakap kenapa tak bagi nama Isabella? hahaha merepek kan. Tak adalah best mana, tapi hari tu abah nyanyi dekat dinner family day tu, mamat cina yang menginap dekat hotel tu siap ikut nyanyi. Hahaha

   Tapi..tapi aku minat lagu ni. UWarghh hahaha. siap replay 5 kali. Melampaukan. Dia punya feel jiwang tu, sampai peluk penyapu nyanyi. hahaha

Lirik->

Semenjak awal lagi
Bila ku mengenalimu
Dunia ini serasa
Cuma dalam genggamanku

Ramai yang datang menduga
Namun tak sama denganmu
Aku...percayalah
Biar pun remuk di hati
Akan aku rawat sendiri
Kerana kau aku rela

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Sesalnya aku cuma
Ingatkan engkau merayu
Itulah kesilapanku
Belum terlewat lagi
Itu kata darimu mudah
Memang begitu indah

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Musuh tak kenal
Jangan diikut tinggalkan dia
Mengapa aku masih kau goda
Masih kau goda

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2014/03/lirik-lagu-ingatkan-dia-wings.html#ixzz3kgOiXz7K




Comments

Popular Posts