Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Kisah Kahwin 6 Minggu


Dear Shoko's,

*gambaqq tak ada kena-mengena*


   Besar betul dugaan yang menimpa seorang akak ni.Aku rasa mesti semua orang dah tau pasal kisah ni.Ya laa dah jadi viral sejak semalam atau pun semalamnya lagi aku pun tak tau laaa.Dan hari ni suami dia tu dah muncul beri keterangan yang aku rasa tak masuk akal LANGSUNG! Sorry to say laa abang agak-agak laa nak bagi alasan pun."saya dah buat solat istikharah tapi saya tak nampak pun wajah,yang saya nampak keluarga dia sahaja".Tu menurut sumber-sumber daripada blogger lain yang dah 'command+shift+3 serentak' daripada instagram si suami tu tu tu! Kononnya dia kahwin dengan akak tu sebab pilihan keluarga.Yang lebih menyakitkan hati aku kekasih si suami tu siap datang masa majlis perkahwinan dorang nih.Nampak tak permainannya dekat situ.Allah besar sungguh dugaan akak.

    So,daripada kisah ni aku dapat simpulkan yang kisah-kisah novel ni semua bukannya dongeng semata-mata.Benda benar-benar wujud di sekeliling kita.Kisah akak ni sama jea dengan novel projek memikat suami,isteri separuh masa hmm banyak lagilah.Akak cuba kuatkan semangat macam si Una ngan Medina dalam novel tu.Alaaa dah kalau tinggal sebumbung ni lama-lama sayang laa tapi kalau dah laki tu hmm susah laa jugakkan.Yang pompuan tu nak menggatal lagi dekat suami orang apahal.Yes betul kalau dia lebih pilih kau dari isteri dia kau akan rasa bahagia.Tapi ingatlah tak mustahil dia tak buat dekat kau macam tu.Ingat Allah tu adil.Aku harap fikirlah masak-masak.Aku tak tau kenapa aku yang terlebih emosinya.Mungkin sebab aku dah besauu agaknya! HA HA HA
Tata..


Aduh-aduh sayang kenapa kau curang
*best jugak lagu ni*








Comments

Popular Posts