Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Perubahan



Dear Shoko's

     Perubahan? Bukanlah lagu perubahan Erin yang sweet tu.Mestilah berkaitan dengan diri daku ni.Betul laa.Sejak menjadi pelajar Kolej Matrikulasi dot dot dot ni,banyak betul perubahan yang jadi.Adakah sebab aku dah makin matang? Eyuuuu tak sesuai kot word tu.HaHaHa*evil laugh

     Hidup menjadi pelajar matrik ni,tipulah kalau kau dapat tidur 10 jam sehari.haha serioulsy wehh.Dengan jadual waktu kau yang tersangat-sangatlah padat.Walaupun banyak kali rehat,dapat bayangkan tak kuliah tiga jam berturut-turut.Haha apa agak-agaknya yang jadi dengan aku ek?hahaha..kadang-kadang tu mata ni berat je nak tertutup.Kalau tak tahan sangat tido je laa.Tak kisah laa apa yang jadi pun.

     Bukan takat tu je belum lagi dengan godaan  nak ONLINE.Tak kisah laa nak bukak wechat,whatsapp,facebook,blog ngan ntah apa-apa lagilah.Hahaha tu bergantung dengan diri sendiri jugak laaa..Aku biasanya bila melibatkan fakta-fakta ni mulalah tergoda.Haha tapi kalau bab mengira kau jangan cari aku dekat seat tengah-tengah ataupun belakang.Sorry sikit nokk hakak memang duduk depan,kalau boleh duduk betul-betul depan muka lecturer tu lah! hahaha over kau!

                                                          Ada muka hakak-hakak tak?

     Sejak duduk jauh dari mama baba adik,aku dah semakin pandai hidup berdikari.Eamm bolehlah jiwa makin kental babe.Tak ada dah sikit-sikit nak merengek.Tapi hakikatnya,habit tu tetap ada jugak dekat aku ni.Tapi sikitlah.Dannnn yang paling tak boleh tipu,sifat aku yang kedekut nak mamposs ni melekat lagi weyy.Bilalah dia ni nak cabut lari.Fuhhh tak tahu macam mana nak ubah.Sorry kawan-kawan.hehe

                                                                  Bajet Kak Irine                       

  Eammm lagi perubahan yang tersangat besar adalah,aku dah makin rajin.Eammm bolehlah daripada dulu.Dah tu pulak,aku sangat ketagih ngan akaun.Hahaha syukur laaa nokk.Okay lahh janji lepas ni kita update cerita raya pulak.hehe tata

           


P/S:Jangan tiru aksi di atas.Mereka sangat JAHAT ! Hahahahaha

Comments

Popular Posts