Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Apabila Diri Kembar Si Kerdil

Dear Shoko's
Tak kisah apa pun terjadi aku nak jugak update entry tarikh hari ni..Ya laa pukul 12 nanti dah tak adanya 2013..Dah masuk alam lain bak kata rakan-rakan di facebook yang sibuk dok update status jangan masuk toilet pukul 11.59 malam..nanti anda akan berada di alam lain..Bukan sorang tapi berjuta-juta lemon dok update benda yang sama.Aku yang tau usha status orang ni hanya mampu buat muka cinderella yang sedang monyok tak dapat pergi party si tuan raja yang kacak.hehe okay-okay stop nanti kena carut padan muka..hahaha

Kenapa samakan diri dengan si kerdil? Sebenarnya bukanlah aku sendiri yang menyamakan diri yang comel ini dengan si kerdil.Tetapi makhluk-makhluk ciptaan tuhan yang berada di sekeliling aku.Pada awalnya tak terniat langsung nak share pasal benda ni dekat Shoko's sekalian.Tapi diri ini dah tak mampu nak menanggungnya.ececehh ayat boleh pergi mandi dekat laut.Ahahahaha aku rasa benda ni kena share jugak nanti bolehlah cucu-cucu tahu dilema nenek diaorang ni.



For me,apa salahnya jadi kecik? Apa salahnya jadi ketot? Apa salahnya jadi pendek? Apa salahnya jadi kerdil? Aku pun tak tahu nak describe benda ni macam mana.Walhal kalau aku nampak orang tu debab tak ada peliknya pulak dekat situ.Orang yang debab okay lagi ayat-ayat yang di lontarkan tak adalah yang pelik-pelik dan terlalu pelik..ahahaha kita boleh terima.Diaorang hanya susah untuk mencari size baju.Lagi-lagi masa sekarang ni,banyak je butik-butik yang ada plus size,tak perlu risau.Kau pilih je yang mana berkenan di hati kau yang suci lagi murni tu Mak Jemah.Tapi pada spesis yang macam aku..Kauu ayat..macam setahun je kau tak nak keluar rumah.Sebabnya tak nak lagi nengok muka orang yang dok caci kita..

Dulu time di sesi persekolahan..Amboii macam dah 10 tahun tinggalkan alam persekolahan.Bab aku paling tak suka bila time cikgu addmath aku.Ada je laa idea dia nak kenakan aku.Termasuklah bab ketinggian aku.Bila aku fokus buat latihan yang dia beri ataupun salin jawapan yang sudah diberi,dah tiba nak padam whiteboard tu mesti dia suruh aku."Yes NADIA tolong saya padam board tu"..Dah laa dia ni tinggi mestilah tulis tu sampai ke atas..Aku ni pun tetap berusaha jugak padam then bila dah habis bahagian bawah tu aku terus balik pergi tempat duduk aku.Tapi..."Nadia kenapa tidak padam sampai habis.Pergi padam sampai habis sekarang,kalau tak sampai pergi ambil kerusi tu panjat." Rasanya time tu jugak aku nak mengalirkan air mata yang murni ini.Kenapa ketinggian aku dipertikaikan..Haihhh sir nasib baiklah hang handsome..Hari tu dia nyanyikan lagu tetap menantimu untuk aku..How sweet you Kim Wo Bin sesat..haha terus dendam yang selama ini terbuku di hati lenyap begitu sahaja.



Inilah saya hanya mempunyai ketinggian 148cm..Belum lagi part nak beli baju.Asal beli baju,lagi dress or jubah mesti kena suruh kakak jiran sebelah rumah punya sepupu-sepapat potongkan.Barulah seorang Hanny Nadia bergaya mengenakan dress yang menampakkan dirinya ayu menawan.ahahaha sungguh parah macam ni.Bajet mesti lari pergi bayar tailor je..Kesian mama..hehehe



Hahaha kann kecik je kan aku.Kecik itu comel..ahaha nak sedapkan hati sikit.Okay laa dah malas nak merapu..Good night..Happy New Year Shoko's..

Comments

  1. kecik kecik pun comel kann. eryn pun cinonet je. memang confirm tak tinggi tinggi dah. haha

    ReplyDelete
  2. Hehe eryn nampaknya boleh laa kita jadi family,,cenonet family..hehehe tapi tu la kekadang rasa diri ni hina sangat bila orang lain asik ejek jk..

    ReplyDelete
  3. Awak , janganlaa merendah diri sangat. Saya ni pun tak tinggi mana, lebih kurang je cuma hati hanny tu kena kuat sikit. Peduli je apa yang orang lain cakap, buat muka tebal. Lama lama okay.Be confident!

    ReplyDelete
  4. Ahahahahah selalu sangat berazam nak buat macam tu,tapi air mata keluar jugak akhirnya..ahaahaha in sha allah saya akan praktikkan buat muka tebal..ahaha sayang awak Leya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts