Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Senyum Seorang Diri

Dear Shoko's,

Assalamualaikum and hi..haha nak sambung cerita raya tapi tak ada masa pulak.Sebabnya bila dah buka cerita pasal raya mesti tak cukup masa.Al-maklumlah nak cerita pengalaman raya yang panjang berjela-jela.Nak juga letak dekat belog nih.Dengan harapan anak-cucu bacalah entry nenek diarong yang comel lagi ayu ni.bhahaha.

                                                     Tak tahu kenapa suka buat muka macam ni..

Rabu lepas aku tak datang kelas.Sebabnya hari selasa tu balik jah terus demam.Rasa badan hangat semacam.Tengah nengok Boys Over Flower yang entah kali ke berapa.Rasa suhu badan makin tinggi pulak.Sejuk semacam je.Apa lagi kenalah bebel makan ubat.

Aku paling tak suka bila kena makan ubat yang bapak besar.Lagi-lagi saiz kebesarannya macam vitamin orang kurang darah yang khas untuk mummy preggy tu.Aik macam ada pengalaman je.Haha memang ada pun.Tapi seriously aku tak minum pun vitamin tu.Sia-sia mama beli dekat klinik khas untuk aku.Shuttt diam-diam jangan sampai mama aku tau.

Malam tu pulak mama tanya.Hah ni esok mesti tak pergi kelas kannn?Mama dah agak dah..Alaaa mama ni kalau badan sihat pergilah.Dahlah esok ada masa si Najip Ali tu.miahaha..lepas makan ubat terus masuk dalam bilik.Ambik phone then dapat idea hah better message si orang tua ni.Nanti esok mesti sibuk tanya orang mana aku pergi.Risau laa tu an.

Alih-alih aku tak nengok pun dia reply.Manalah nak laratkan.Dah makan ubat demam.Mestilah lemah semacam.Yah disebabkan aku tak datang kelas,terpaksalah hambur kata janji beri dia biskut raya yang aku dan mama buat khas.Tak ada dekat orang lain tauu!!haha

                                                               Gambar lama tapi suka sangat


Tak sabar nengok maybe dia geram dekat kuih-muih yang aku bawa terus.Terus dia buka and makan sepuas-puasnya.Makan lepas tu buat muka comel..Oittt nak goda aku ka hapaaa..Benci tau..hahaha..Ekehhh got to go laa shoko's,,later sambung lagi ehhh!!!tata

Comments

Popular Posts