Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

The Body Shop Menjadi Pilihan

Dear Shoko's

Eeee tak sabarnya tak sabarnya.Tinggal beberapa hari lagi sebelum kita meninggalkan bulan ramadhan.Ya dalam daku bergembira kekadang sedih jugak.Ya laa bila lagi nak rasa nikmat berpuasa kalau bukan dalam
bulan ramadhan sajakan.Tahun depan baru boleh rasa balikkan.

Hah...dalam padaku gembira kadang-kadang sedih juga.Eh apa hal tetiba nyanyi lagu Be Mine nih.Eh betul ka title lagu tu?Ahhh lantaklah.Okay sebenarnya macam ni.Sebelum raya semua orang nak buat persiapan menyambut hari raya aidilfitri yang mulia.Termasuk jugalah aku yang kiut ni kannn.Well janganlah jealous.Bhahaha ada jugaklah aku kena free penumbuk ni..haha


Baju raya dah ada,wedges dah ada,handbag pon ada.Hah! Cerita pasal wedges ni kan.Sakit hati aku.Tak dapat aku nak merasa high heels di pagi raya.Mama laa tak bagi nanti aku jatuh laa..blablabla.Tapi keputusan ibu adalah sebaik-baiknyakan.Haha ayat penyedap hati je.

Semua dah ada.Tapi aku rasa macam ada yang kurang lagi.Hmmm apa eh??HAHHHHH of course la makeup! Wehhh penting kot benda alah tu semua.Haha tak tacap tebal-tebal pon.Nipis-nipis dah cukup.Biar natural gitu.So pilihan aku kali ni brand dari The Body Shop !!


See nampak natural jugakkan.Kalau tak nampak tak tahulah nak cakap apa.Tidakkah anda lihat mak serta anak-anak jerawat dekat muka daku yang gebu itu.Haha tima dekat nak raya jugak dia nak keluar.Mengada betullah.hihi

Apa yang aku conteng dekat mukaku ialah..jengjeng.


Ya ketiga-tiga benda ni sangat penting untuk aku pada masa ini.Terutamanya benda colour orange tu.Sangat best weh.Hah benda kedua tu pulak lagilah penting.Lagi-lagi masa puasa ni.Bibir kita kering je kan.So,kena laa oles lips balm sikit.

Jangan pulak guna saliva untuk basahkan bibir.Tu salah.Bibir akan bertambah kering nanti,,lagilah bahayakan.So gunakan lips balm.Boleh pilih brand yang anda suka.Lip Ice pun okay jugak.Tapi aku lagi suka brand daripada The Body Shop ni.Sebabnya dia tak colour pun.Lepastu ada rasa pulak tu.Bau dia pon wangi je.

Benda ketiga tu pulak eye shadow plus blusher plus highlight.Fuhh jimat weh kalau beli benda ni.Beli satu tapi kegunaannya sangat banyak.First pun aku tak tahu jugak.Tapi ya laa apa laa gunanya pekerja dekat body shop tu kalau tak dapat membantu pelanggankan.So kita yang pelanggan ni amek laa peluang sebaik mungkin sebelum beli sesuatu barang tu.Nanti tak laa menyesal di kemudian hari.Betul tak?


Comments

  1. cantik warna eyeshadow tu, so natural :)

    ReplyDelete
  2. Ha'ah memang cantik sis,,tak berapa terang sangat,,hihi belilah satu sis,,

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts