Skip to main content

Featured

REVIEW NOVEL : HERO UNTUK JIYAN OLEH YUMI HYRA

 Dear Shoko,     Nama aku Nadia dan setelah sekian lama akhirnya mengambil keputusan untuk mula menulis lagi seperti dahulu kala. Since, ini adalah entry comeback gitu, aku putuskan untuk buat review novel Hero untuk Jiyan.     Okay, mari kita teruskan dengan beberapa details di bawah terlebih dahulu ya. Tajuk: Hero untuk Jiyan Harga: Sem.Malaysia - RM35.00 , Sabah / Sarawak - RM38.00 Penulis: Yumi Hyra Genre: Teen love crush Penerbit: Manes Wordworks     Novel ini menceritakan tentang seorang budak perempuan yang nak ambil SPM tetapi ada beberapa subjek yang dia macam tak boleh go macam tu lah. Kemudian, abah dia ni cari kan tutor tambahan dekat rumah untuk dia.     Tup tup tak sangka pula abah dia ni jadikan mamat stone yang dia jumpa dekat kafe fav dia tu. Betul-betul lah dah kalau namanya benda nak jadi tu kan haha. Pertemuan pertama mereka dekat kafe tu pula memang tersangatlah tak patut pun terjumpa sebenarnya hehe. Adalah benda yang buat Jiyan ni sakit hati.     Lepas tu mestila

Ilham Dah Ada

Dear Shoko's

wahhh sorry laa shoko's aku baru ada masa nak share cerita dekat ko nih,,hihi biasalah,,macam tak tahu aku,,ko an tau aku nih busy tahap gaban,,kalah busy Abang Aaron Aziz kita tu,,hiihi okay aku merepek,,
Shoko's niat dihati ni nak jadi novelis,,aku pun tak tahu sejak bila minat nih ada,,tapi yang pasti sejak kecik lagi,,hahaha maybe.

Aku suka membaca dari kecik lagi,,apa-apa jah laa jenis bahan bacaan,,tapi sekarang nih masa aku nak baca buku-buku lain memang tak ada,,huhhh tau laa,,mana nak fikir add math lagi,,akaun lagi,,ekonomi lagi,,macam-macam laa,,so,kesimpulannya aku memang tak ada masa,,tapi online ada pulak masa,,hahaha,,

Tak kisah laa apa pun,yang pastinya alhamdulillah aku dah ada sekitlah jalan cerita novel aku,,insyaallah lah best,,and model dia pun sangat-sangat laa comel,,tak caya?tak pe,,nanti laa aku bagi tunjuk dekat ko,,hihihi,,tunggulah kemunculannya,,hihi yang pastinya dia orang sarawak,,

And kalau ko nak tahu aku sangat-sangatlah suka nengok orang sarawak nihh,,comel-comel tay,,aku tak nak sebut kacak sebab aku tak suka,,huhhh whatever,,actually ilham aku dari tahun lepas lagi,,tapi sekarang baru aku mula nak berkarya,,hihi tak tau kenapa,,mungkin sebab semangat yang datang selepas aku baca novel acik lana,areila suhaimi ngan suri ryana,,sumpah novel dorang memang meletopp,,suka sangat,,

So doakan aku yea shoko's,,

Comments

Popular Posts